Μη Επανδρωμένο Ιπτάμενο Όχημα σχεδίασε Ελληνας


Ο Κωνσταντίνος Δαλάκας ξεκίνησε να σπουδάζει Μηχανολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο το 2008 και βρέθηκε γρήγορα να αναζητά νέες τεχνολογικές λύσεις στην εξέλιξη της βιομηχανίας στον χώρο των Μη Επανδρωμένων Οχημάτων, των γνωστών σε όλους μας drone. Μια παγκόσμια αγορά που βρίσκεται σε πορεία ραγδαίας ανόδου αφού, ενδεικτικά, μόνο στις ΗΠΑ περισσότερα από 770.000 Μη Επανδρωμένα Οχήματα (σ.σ drone) έκαναν αίτηση για να καταγραφούν από την αμερικανική ΥΠΑ τους τελευταίους μήνες ενώ, σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του διοικητή της Υπηρεσία Michael Huerta, 3.5 εκατομμύρια καταγεγραμμένα drone αναμένεται να πετούν μόνο στους ουρανούς της χώρας της Βορείου Αμερικής μέχρι το 2021. 

Η συγκεκριμένη παγκόσμια αγορά έχει τζίρο δισεκατομμυρίων με τις τεχνολογικές καινοτομίες είναι πάντα το ζητούμενο κάτι που οδήγησε το νεαρό Έλληνα Μηχανολόγο αρχικά στη θέση του αρχηγού της ομάδας σχεδιασμού του Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους Hermes ΙI, που κατέκτησε τη 9η θέση παγκοσμίως στην Πορτογαλία το 2013. Ο Κωνσταντίνος Δαλάκας αποφάσισε όμως στη συνέχεια να αναζητήσει μια λύση που ταιριάζει και στις ανάγκες της Ελλάδας όταν το 2016 προχώρησε στο σχεδιασμό ενός καινοτόμου drone μεταφοράς βοήθειας, του DM-II Titan, του "Τιτάνα". Το επαναστατικό όχημα ξεχωρίζει καθώς δύναται να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα σαν ελικόπτερο αλλά στη συνέχεια να πετά σαν αεροσκάφος είναι δηλαδή ένα χαρακτηριζόμενο ως "Κάθετης Προσγείωσης (VTOL)" σκάφος. Το DM-II Titan διακρίθηκε στο διαγωνισμό του ευρωπαϊκού κολοσσού, της εταιρίας Airbus όπου στο διεθνές Cargo Drone Challenge έλαβε την πρώτη θέση με την υψηλότερη βαθμολογία του κοινού αλλά και 6η θέση της συνολικής κατάταξης μεταξύ 429 συμμετοχών από όλο τον κόσμο και ανήκει πλέον στη φαρέτρα των τεχνολογιών της πολυεθνικής κορυφαίας στο χώρο της αεροδιαστημικής εταιρίας. 
Ο Κωνσταντίνος Δαλάκας μίλησε στο "Πρακτορείο", αλλά και στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικό Πρακτορείου Ειδήσεων "Πρακτορείο 104,9 FM".

Η διαδρομή μέχρι την επιτυχία
«Ήδη, δηλαδή, από τα 5 μου χρόνια έλεγα ότι θέλω να γίνω ηλεκτρολόγος – μηχανολόγος γιατί πάντα με εξίταρε η τεχνολογία και το πώς μπορεί να βελτιώσει τη ζωή μας. Έπειτα, ασχολήθηκα με διάφορα projects μέσα στη σχολή, όπως η κατασκευή ενός  drone για μεταφορά βάρους, το οποίο έλαβε μέρος σε διαγωνισμό στην Πορτογαλία το 2013, φοιτητικό διαγωνισμό. Η διπλωματική μου έγινε πάνω στην τεχνολογία του αυτόματου ελέγχου ο οποίος είναι αυτός που μας επιτρέπει να έχουμε αυτόνομες κατασκευές, οι οποίες μετακινούνται μόνες τους και στη συνέχεια το 2016 ασχολήθηκα με το διαγωνισμό της Airbus, τον γνωστό, ο οποίος είχε ως στόχο το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός drone για τη μεταφορά αντικειμένων. Πιο συγκεκριμένα, τα αντικείμενα, στα οποία εστίασα εγώ ήταν η Μεταφορά Ιατρικής Βοήθειας, που για την Ελλάδα που έχει πολλή νησιά και περιοχές που δεν είναι τόσο εύκολα προσβάσιμες από γης θα ήταν μία πολύ καλή λύση, γιατί υπάρχουν ανάγκες οι οποίες είναι άμεσες και με ένα drone μπορούν να εξυπηρετηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

 Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ετικέτες