Διαγωνισμός για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων στους δρόμους της Χαλκιδικής


Το μεγάλο πρόβλημα των κατολισθήσεων στο οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής θέλει να αντιμετωπίσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία προχώρησε στη διακήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού για την εκτέλεση έργων βελτίωσης της ευστάθειας των πρανών και προστασίας του οδικού δικτύου του νομού από τις καταπτώσεις βράχων, προϋπολογισμού 800.000 ευρώ.

Ο διαγωνισμός εγκρίθηκε στη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας.

Οι εργασίες που θα γίνουν αφορούν την κατασκευή τοιχίων κατά μήκος του δρόμου σε όσα σημεία υπάρχει θέμα, ώστε οι βράχοι να συγκρατούνται και να μην πέφτουν τον δρόμο.

Επίσης, προβλέπονται ορύγματα για να βελτιωθούν οι κλίσεις, καθαρισμοί τάφρων και οχετών και διάνοιξη νέων για να περιοριστούν οι διαβρώσεις, αλλά και καθαρισμός των πρανών και η τοποθέτηση χαλύβδινου πλέγματος στις βραχώδεις επιφάνειες.

Οι εργασίες αναμένεται να αρχίσουν το καλοκαίρι, τα σημεία των παρεμβάσεων καταγράφηκαν και η διάρκεια των επεμβάσεων υπολογίζεται στους οχτώ μήνες.

«Το οδικό δίκτυο που έγινε στη Σιθωνία στη δεκαετία του ΄60 στη βορεινή πλευρά έχει προβλήματα. Όταν κατασκευάστηκε ο δρόμος, η μελέτη έγινε άκομψα και άτεχνα. Έκοβαν το βουνό και έφτιαχναν ένα δρόμο. Δεν μέτρησαν πώς είναι το έδαφος εκεί, αν είναι συμπαγές ή χαλαρό, τι θα προκύψει στο μέλλον. Από την άλλη πλευρά δεν ήταν ένα ομαλό πρανές κλίσης 45 μοιρών αλλά ένα κάθετο, οπότε με το χρόνο αποσπώνται τμήματα βράχων και πέφτουν στο δρόμο» τόνισε ο περιφερειακός σύμβουλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Δημήτρης Τζηρίτης, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην περιοχή της Χαλκιδικής εστιάζεται στο οδικό δίκτυο από τη Βουρβουρού μέχρι τη Συκιά, ενώ παρεμβάσεων χρήζουν και άλλες περιοχές, όπως ο οδικός άξονας Τρυπητή - Ουρανούπολη, αλλά και ο δρόμος προς Κασσάνδρα. Γνωστά είναι επίσης και τα προβλήματα στην περιοχή Βόθωνα, στη Ν. Φώκαια και σε άλλα σημεία.

«Γίνεται μια προσπάθεια για να λυθεί οριστικά το πρόβλημα και να μην δαπανούμε κάθε χρόνο ποσά της τάξης των 100.000 και 150.000 ευρώ για να καθαρίζουμε τους δρόμους από τους βράχους», υπογράμμισε ο κ. Τζηρίτης.

Σύμφωνα με τον περιφερειακό σύμβουλο, Στάθη Αβραμίδη, τα έργα δε θα επιβαρύνουν κυκλοφοριακά τις περιοχές επέμβασης και δεν θα κλείσει κανένας δρόμος. Απαιτείται, σύμφωνα με τον ίδιο, απόσταση δύο μέτρων από την άκρη του οδοστρώματος κι έτσι μόνο ένα μικρό τμήμα του δρόμου θα καταλαμβάνεται από τα συνεργεία.

Ετικέτες ,